2015. július 30., csütörtök

Havi összegzés - hol is tartok június-júliusban?

Ezennel felszentelem csodás új, még szinte ropogós rovatomat és összegzem a hónap olvasásait - mit fejeztem be, mit hagytam félbe és mi az, amit éppen olvasás alatt áll.




Először is, amit befejeztem az elmúlt két hónapban, és blogbejegyzés is van belőlük:

Mats Strandberg, Sara B. Elfgren - Kulcs: Ez az Engelsfors-trilógia befejező kötete, a legvaskosabb mind közül és a leginkább eseménydúsabb is, abszolút ötcsillagos olvasmány volt és kedvenccé is vált. Kritikáért katt a címre!

Lauren Beukes - Moxyland: Valamivel jobb, mint középkategóriás olvasmánynak számított Lauren Beukes könyve, ami egy jövőbeli világba enged betekintést négy szereplőn keresztül. Rövidke kis könyv, nehéz témával, nálam 3,5 pontot kapott!

Lev Grossman - A varázslók: Már júliusi olvasmányom Lev Grossman trilógiájának kezdő kötete, melynek folytatásait is - remélhetőleg magyar fordításban - hamar a kezembe vehetem. Nem tökéletes, de remek kis olvasmány, ami nem csak egy realisztikusabb mágusiskolába invitál minket, de egészen más világokba is. Nálam 4 pontot ért ez a kötet.

Zsebértékelés azokról a könyvekről, melyeket befejeztem, de nem lesz belőlük bejegyzés:
(a címekre kattintva a könyv molyos oldalára navigálhattok el)
Okváth Anna: Más állapotok: Kortárs, felnőtt regény, magyar nyelvű író tollából. A borítóból ítélve eleinte egy tipikus, romantikus-komédia jellegű könyvre számítottam, de kellemesen csalódtam, mert üdítő stílusban megírt, egyedi témájú könyvecske ez eredeti szereplőkkel, sőt, talán egy csipetnyi - de tényleg csak egy leheletnyi mágikus realizmussal megspékelve. Aki a romantikus irodalom kliséitől fél annak is merem ajánlani, és azoknak is, akik alapvetően nem szeretik a romantikát, mert - hozzám hasonlóan - félnek attól, hogy elborítja őket a nyáltenger. Itt nem lesz se nyál, se tenger, becsszó!

Pont: 4,5


Gillian Flynn: Sötét helyek: Minden habkönnyű regény után kell valami sötét és nyomasztó, így esett a választásom Gillian Flynn thrillerére. Ebben egy borzalmas mészárlás túlélője, Libby Day huszonöt év és egy kis noszogatás után elkezd nyomozni családja meggyilkolásának valódi okai - és tettese után. Annak idején bátyját letartóztatták, főleg az ő vallomása miatt, de tényleg az az igazság, amiben eddig hitt? Az ügy felgöngyölítése nem csak Libby nyomozása nyomán, hanem a múltba tett látogatások, Ben és az anyjuk nézőpontjából is be van mutatva, ami csak még borzongatóbbá teszi, és végig nem tudtam volna megmondani, hogy ki is tette azt és miért. Zseniális könyv, minden szereplője emberi és senkire se lehet azt mondani, hogy ártatlan, sem azt, hogy bűnös.

Pont: 4,5

Brandon Hackett: Az időutazás napja: Angolszász név ide vagy oda, a Brandon Hackett név ebben az esetben is magyar írót rejt, ez a könyve pedig kellemes kis simogatás sci-fit szerető lelkemnek. Egészen új szemszögből mutatja be az időgép feltalálásának lehetséges következményeit - emberi, technológiai és az emberiség szempontjából is. Engem egy egész rakás gondolkodni valóval látott el az emberiség pusztulásáról, a fejlődés lehetőségeiről és úgy általában, az időutazás lehetőségéről. Ha valaki szereti a témát, melegen ajánlom neki, és bár számomra a közepére leült kicsit a sztori, és a szereplőket se zártam a szívembe, a vége, az eleje és a témája megér egy próbálkozást. Ja, és már megjelent a második része is, tehát aki most elkezdi, nem kell tövig rágnia a körmét mire a kezébe kaphatja a folytatást.

Pont: 3,5

Félretett olvasmányok: 
Anthony Ryan: A vér éneke: Ez egy baromi hosszú és féltégla vastagságú fantasy világban játszódó könyv, melyet sajna többször is félbe kellett hagyjak, mert baromi rosszkor kezdtem el olvasni, és rendszeresen lejárt a könyvtári kölcsönzésem ideje. Most is éppen könyvtárban csücsül, nekem meg ismét a várólistámon, mert egyébként fantasztikus, részletes és érdekes olvasmány, mely méltó arra, hogy folytassam, befejezzem és rögtön-de-azonnal belekezdjek a második kötetébe - mert azóta már az is megjelent.
Nincs igazság a földön!

Folytatási hajlandóság: 99,9999% - nem rajtam múlik!


Garth Nix: Sabriel: Szintén fantasy, de ezúttal egy ifjúsági kötetet hagytam félbe, mert... hát, mit szépítsek a közepén elvesztettem az érdeklődést. Nagyon jó és érdekes kis világot tárt elém Nix, újszerű - na jó, nekem újszerű, mert az eredeti könyv se tegnap jelent meg - mágiarendszerrel és a halál-téma érdekes értelmezésével. Viszont a közepe felé kezdtem úgy érezni, hogy Nix erőlködve próbálja fenntartani az érdeklődésem úgy, hogy újabb és újabb akciót dob be elém, ami engem inkább lefárasztott és a könyvet szépen félretettem.

Folytatási hajlandóság: 50% - vagy igen, vagy nem, talán majd egyszer.



Jeff VanderMeer: Fantomfény: A Déli Végek-trilógia befejező kötete, és nem tudom magam rávenni... Már a második része se tetszett annyira, mint az első, és amikor láttam, hogy az utolsó rész egy számomra teljesen érdektelen szereplőnél veszi fel a fonalat, szépen becsuktam és arrébb tettem. Evvan.

Folytatási hajlandóság: 30% - csak be kéne fejezni a sorozatot, ugye? Ugye?!


Miket olvasok most? - kép nélkül és röviden!
Moskát Anita: Horgonyhely - Mostanában egész belejöttem a magyarok könyveibe, nem? Ez a könyv az olvasás állapotában leledzik már úgy egy hónapja, de augusztusban már mindenképp be akarom fejezni, mert amúgy nagyon jó, csak épp egy légy is több ideig bír koncentrálni, mint én. Azért mindenképp igyekszem!
Várhatóan lesz belőle bejegyzés? - IGEN, egy egész csomó gondolatot indított el bennem, szerintem megérdemli a szómenés

Josh Malerman: Madarak a dobozban - Horrorszerű, borzongató kis könyvecske, amivel elkövettem azt a hibát, hogy lefekvés előtt is olvastam belőle. Nem, kérem, ez nem az a könyv, amit sötétben, ködben, esőben érdemes elővenni. Amúgy viszont nagyon is azoknak, akik kedvelik ezt a műfajt! Az elején tartok, de idáig nagyon tetszik, szerintem gyorsan be fogom darálni.
Várhatóan lesz belőle bejegyzés? - IGEN, bár ilyen korai stádiumban még nehéz megmondani. Azért én igyekszek, és ha bejegyzés nem is, egy zsebértékelést mindenképpen szülök magamból. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.

Én volnék

Olvasok és írok - mindenről, ami kicsit is felcsigázza hangyányi agyam lelkesedésért felelős dudorait. Huszonplusz éves, de már nem egyetemista. Szenvedélyes csokiimádó. Lelkes webcomic olvasó - wow, már hármat is követek, such nerd. Lelkes meme-másoló. Néha random angolul szólal meg. That's me - fragments of me. Ha kérdésed, vagy észrevételed van, vagy csak beszélgetni szeretnél, ezen az e-mail címen elérhetsz: zillah122@gmail.com

Keresés ebben a blogban